Directe export

Exporteer uw product rechtstreeks naar Vietnam of Europa

Direct exporteren betekent dat u uw producten rechtstreeks aan klanten in het buitenland verkoopt, zonder tussenpersoon, om uw winstmarge te verhogen, tijd te besparen en een betere controle over de markt te hebben. Het is echter bijna onmogelijk om rechtstreeks te exporteren zonder een consultant die de doelmarkt kent en over een netwerk beschikt. Als u het helemaal zelf doet, kost het u veel tijd en ook geld.

Met ons uitgebreide netwerk van importeurs en winkelketens in Vietnam en Europa, kunnen wij u helpen om in contact te komen met de juiste afnemers, zonder dat u grote investeringen hoeft te doen om uw bedrijf uit te breiden naar het buitenland.

Om uw producten rechtstreeks naar Vietnam of Europa te exporteren, werkt het als volgt

Stap 1: Leer uw producten kennen

Om een echt inzicht te krijgen, zullen onze deskundigen uw core business en de waarde van uw product bespreken. Op basis daarvan zullen wij een passend plan voor markttoegang voorstellen om de buitenlandse markt te benaderen.

Stap 2: De markt verkennen

Nadat wij het potentieel van uw product hebben geëvalueerd, zullen wij via ons netwerk de markt proberen te testen, om na te gaan of het de beoogde markt zal aanspreken. Zo niet, dan zullen wij grondig uitleggen waarom niet.
En maakt u zich geen zorgen, wij doen dit gratis.

Stap 3: Contact leggen met inkopers

Na deze test zal ons team beginnen met de schaalvergroting en uw producten aan talrijke importeurs, groothandelaars en grote winkelketens voorstellen. Wij zullen geen kosten aan uw producten toevoegen, zodat u tegen productieprijzen kunt verkopen en toch verzekerd bent van een grote winst.

Stap 4: Contract ondertekenen & verschepen

Nadat wij de juiste inkopers voor u gevonden hebben, begeleidt ons team u ook zo eenvoudig mogelijk bij het exporteren van uw product, en helpt u bij het afhandelen van voorschriften, belastingen, exportvereisten, papierwerk, en nog veel meer in Vietnam en Europa.

Nog niet duidelijk genoeg? Aarzel niet om contact met ons op te nemen om onze diensten verder te bespreken

Maak nu een afspraak met een van onze deskundigen om u te helpen rechtstreeks naar het buitenland te exporteren.

Vaak gestelde vragen over onze dienst voor rechtstreekse uitvoer (FAQ)

Om de prijs concurrerend te houden, voegen wij geen extra kosten aan uw producten toe, zoals een commissie, wat bemiddelaars gewoonlijk doen, zodat u meer kans hebt om een deal te sluiten. VIEC zal een maandelijkse vaste servicevergoeding nemen, en wij werken als uw verkoopvertegenwoordiging in Vietnam en Europa.

Wij zijn er om bedrijven te helpen groeien. Daarom houden wij onze servicekosten betaalbaar, zodat elk bedrijf een kans krijgt om verder uit te breiden.

Wij hebben deze methode toegepast, niet 1, niet 2…maar meer dan 20 keer. Wij kunnen u dus garanderen, dat de kans op succes zeer groot is. U kunt onze projecten hier bekijken om er meer over te weten te komen.

Houdt u er rekening mee dat wij, voordat u het contract tekent, uw producten moeten testen via onze netwerkkanalen, om er zeker van te zijn dat uw producten een goed potentieel hebben op uw doelmarkt. Zo niet, dan zullen wij u feedback geven waarom wij denken dat het niet zal werken. Dit gedeelte is gratis.

Nadat uw producten onze test doorstaan hebben (en wij hopen dat ze dat doen!), duurt het project ongeveer 3 tot 6 maanden om uw producten werkelijk rechtstreeks aan plaatselijke kopers te verkopen. Dit is natuurlijk maar een schatting. In werkelijkheid kan het minder of meer tijd kosten, afhankelijk van de producten en de bedrijfstak.

Wat zijn de verschillen tussen Indirecte export en Directe export?

Indirecte Export

Indirecte export betekent de deelneming van derden, hetzij agenten, distributeurs, of groothandelaars-importeurs, om de fasen van het proces in uw naam af te handelen.

Voordelen van indirecte export

  • Geen of weinig extra personeel nodig: Indirecte export vereist geen gevorderde exportervaring of extra personeel, want de distributeurs nemen dat deel voor uw bedrijf op zich. 
  • Gebruik van de deskundigheid en de connecties van de distributeur: De distributeurs zullen de beste route voor uw producten op buitenlandse markten uitstippelen en uitvoeren via hun particuliere connectiebasis.   
  • Vermindering van de financiële risico’s: De tussenpersonen nemen op korte termijn het grootste deel van de risico’s en verantwoordelijkheden van uw bedrijf op zich.

Nadelen van indirecte export

  • Hogere overheadkosten: Uw bedrijf moet een percentage van de winstmarge delen voor distributeurs en betrokkenen, wat zorgt voor lage winstmarges en een geringer concurrentievermogen. 
  • Afhankelijkheid van partners: Uw bedrijf zal sterk afhankelijk zijn van de inzet van go-betweens om de overzeese partners van de bemiddelaars te navigeren. 
  • Indirect contact met klanten: Uw bedrijf zal moeilijkheden hebben om waardevolle informatie te verkrijgen over hoe de buitenlandse markt op de produkten reageert, wat de buitenlandse klanten willen, en hoe de produkten aan de klanten in het buitenland worden verkocht.

Rechtstreekse Export

Rechtstreekse uitvoer betekent dat het bedrijf zijn producten rechtstreeks naar een internationale markt uitvoert, ook bedrijven die rechtstreeks uitvoeren via hun eigen buitenlandse filialen.

Voordelen van rechtstreekse export

  • Betere controle over het exportproces: Uw bedrijf bouwt sterkere relaties met uw klanten op, samen met het creëren van uw eigen afgewerkte marketing- en verkoopcampagne om het algemene concurrentievermogen te verbeteren.
  • Betere winstgevendheid: Uw bedrijf verkoopt rechtstreeks aan uw doelklanten en deelt weinig winst met andere partijen, en behoudt dus hogere marges.
  • Vermindering van de afhankelijkheid van tussenpersonen: Uw bedrijf zal sneller reageren op de laatste trends in de doelmarkt en ook diepgaande informatie krijgen over eventuele opkomende problemen. De markt beheersen met uw merk en strategie.

Nadelen van rechtstreekse export

  • Onbegrip voor de plaatselijke bedrijfscultuur en klanten: Als u alleen handelt, kan uw bedrijf te kampen krijgen met aanzienlijke lacunes in de zakelijke etiquette, de marktinzichten, de smaken, de cultuur en het gedrag van de klanten.
  • Vereist tijd en personeel: Om succesvol rechtstreeks op de buitenlandse markt te verkopen, moet uw bedrijf meer tijd en personeel investeren in directe exportactiviteiten.
  • Toenemende financiële risico’s: Als directe exporteur krijgt u te maken met alle verliezen en schade die zich tijdens het proces van directe uitvoer voordoen, zonder dat een deskundige nauw met uw bedrijf samenwerkt.
viec-import-export-consulting-service

schedule a free Consultation