VIEC

Published:
November 08, 2021
Category:
Projecten
Client:
Landerbräu Bier in Vietnam

De nieuwe smaak van Vietnamese consumenten: het verhaal van Landerbräu bier

Het marktlandschap

Import Beer in Vietnam Naar schatting drinkt elke Vietnamees gemiddeld 43 liter bier per jaar, waarmee het land de op twee na grootste consument per hoofd van de bevolking in Azië is. Dit zorgde ervoor dat het net achter China en Japan stond en dat Vietnam in 2018 een plaats kreeg in de top 15 van bier-consumerende landen. Het Zuidoost-Aziatische land heeft een bevolkte potentiële consumenten pool met bijna 100 miljoen potentiële drinkers en een sociale cultuur die veel ruimte geeft voor bierconsumptie en potentiële groei. Voor drankproducenten is het land dus het beloofde land . Bovendien heeft de recente verschuiving in de belangstelling voor buitenlandse biermerken in Vietnam volop kansen gecreëerd voor internationale brouwers. Voor veel EU-brouwerijen, die al lang worden geprezen om hun hoogwaardige alcoholische drank, is dit geen uitzondering. Velen hebben het geprobeerd en zijn erin geslaagd, zoals Heineken of Carlsberg, aangezien ze nu tot de grootste houders van het Vietnamese bier marktaandeel behoren, samen met binnenlandse producenten zoals Hanoi Beer Alcohol and Beverage Joint Stock Corp (Habeco) of de Saigon Alcohol Beer and Beverage Joint Stock Corporation (Sabeco), eigenaar van het Saigon Export-bier, een populair drankje in de VS en het Verenigd Koninkrijk.

Het introduceren van een nieuw brouwsel op de Vietnamese markt is echter niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Er zijn verschillende hindernissen en obstakels die bierbrouwers moeten overwinnen als ze hun naam bekend willen maken bij Vietnamese drinkers. Onder hen blijkt felle concurrentie de meest uitdagende beproeving te zijn. Op de Vietnamese biermarkt is de concurrentie momenteel tussen vier giganten, wat het voor nieuwkomers moeilijk maakt om hun weg te vinden naar de Vietnamese markt, vooral voor kleinere, niet-corporate brouwerijen.

We hebben echter bewezen dat dit niet klopt toen we Royal Swinkels Family Brewers hebben geholpen om hun Landerbräu-lijnen op de Vietnamese markt te brengen.

Over Royal Swinkels Family Brewers en Landerbräu:

Royal Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria Brewery) is een familiebedrijf uit Noord-Brabant in Nederland dat actief is in de bier-, frisdrank- en moutsector.

Royal Swinkels Family Brewers

 

Landerbräu betekent “Bier van het land”, wat staat voor de bierbrouwcultuur die meer dan 300 jaar bestaat uit de Royal Swinkels Family Brewers Familie. Het merk bestaat uit meerdere productlijnen: Imported Landerbräu Beer: Landerbräu Premium Beer, Landerbräu Weissbeer Beer, Landerbräu Radler Beer, Landerbräu Strong Beer en Landerbräu Super Strong Beer. Het bier wordt geproduceerd uit zorgvuldig geselecteerde grondstoffen en direct in Nederland gebotteld. De leden van Landerbräu staan bekend om hun methode van lage gisting die zorgt voor een onderscheidende, heerlijke smaak, puur geel bier vermengd met granen met een lichte gistsmaak en zoet fruit.

De reis naar het oosten van Landerbräu

Landerbrau bier exporteren naar Vietnam

 

Hoewel het een bekende brouwerij is die actief is in een groot aantal landen, was Royal Swinkels Family Brewers nog een onbekende voor Vietnamese consumenten. Met de vier giganten die de Vietnamese biermarkt regeren, kan Royal Swinkels Family Brewers niet concurreren om een marktaandeel te veroveren.

VIEC besteedde een groot deel van 2018 en begin 2019 aan onderzoek naar de Vietnamese markt en ontdekte dat er we mogelijkheden waren voor Landerbräu om de Vietnamese bier markt succesvol te benaderen. Samen met de verschuivende interesse naar internationale merken kwam de toenemende populariteit van ambachtelijk of niet-industrieel bier van Vietnamese consumenten, en dit opende nieuwe kansen voor Landerbräu. En dit was ook wat VIEC zag bij het bepalen van de instap strategie.

Bovendien heeft VIEC nauwgezet onderzoek gedaan naar Landerbräu-bieren en hun smaak om te zien of ze passen bij de verwachtingen en voorkeuren van Vietnamese consumenten. Dit alles heeft enorm geholpen bij de succesvolle introductie van de Landerbräu-producten medio 2019.

Ondanks dat het aanvankelijk als een uitdagende taak werd beschouwd, ligt Royal Swinkels Family Brewers nu op koers om de populariteit van Vietnamese consumenten voor Landerbräu te krijgen, ook al belemmerde de COVID-19 de consumptie van het land. Sinds de introductie op de Vietnamese markt in 2019, is Lander bräu goed ontvangen door de consumenten, met een gestage stijging van het importvolume, de verkoop en het aantal retailers. De belangrijkste distributeur van het merk in Vietnam, BizWin, heeft nu zijn distributienetwerk verspreid over alle grote steden in Vietnam, zoals Hanoi, Haiphong, Danang, Ho Chi Minh City (Saigon).

Wilt u het succes van Royal Swinkels Family Brewers in Vietnam evenaren? Laat VIEC je dan helpen!

Start nu de export van uw producten naar Vietnam en Think BIGGER met VIEC

Landerbrau bier exporteren naar vietnam

  • In tegenstelling tot importeurs en exporteurs zijn wij de directe link naar uw klanten en treden op namens beide partijen. We pakken elk probleem aan binnen de distributie van uw producten van de fabrieken naar de eindgebruikers. Dat betekent dat er minder extra opslag is op de verkoopprijs van uw product, waardoor uw producten toegankelijker worden voor een breder publiek, terwijl de communicatie soepel verloopt helpen wij u bij het afhandelen van eventuele problemen.
  • We zijn toegewijd om u te helpen uw producten op de Vietnamese markt te introduceren en uw distributiesysteem in Vietnam op te zetten. Met ons uitgebreide netwerk van distributiepartners garanderen we een constante output van uw product op de Vietnamese markt.
  • We zijn ons bewust van de uitdagingen waarmee kleine en middelgrote producenten worden geconfronteerd wanneer ze een nieuwe markt betreden die de speeltuin van multinationals is, zoals Vietnam, en met hen concurreren. Maar wees gerust, we zullen u helpen een manier te vinden om uw marktaandelen te winnen en met succes naam te maken op de Vietnamese markt.
  • En niet alleen dat, met de EVFTA van kracht staan EU-fabrikanten open voor nog meer mogelijkheden om producten te exporteren naar niet alleen Vietnam, maar ook naar de buurlanden, waarbij Vietnam de landingsplaats en het depot is voor uw producten in Zuidoost-Azië.
  • Er wachten meerkansen om te groeien op je als je groter durft te denken en ze durft te pakken. En VIEC kan u helpen deze te realiseren. Daarom zeggen wij: “Denk groter met VIEC!”
  • Lees meer over onze eerdere projecten.

Voor vragen, vraag het ons HIER.