PRIJSDIFFERENTIATIE VAN BABYMELKPOEDER IN EUROPA

Import Export Your Product Directly No Mediator

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Prijsdifferentiatie van Babymelkpoeder Assortiment

Table of Contents

Classificatie van babymelkpoeder van de Nederlandse producenten.

One-size-fits-all babymelkpoeder

In plaats van “one-size-fits-all” producten, leveren Nederlandse producenten babymelkpoeder in verschillende stadia, waarbij het meest dynamische segment voor baby’s van 0 tot 10 maanden is.

Deze soorten zuigelingenmelk poeder zijn gecategoriseerd om aan de voedingsbehoeften van elk kind te voldoen en ervoor te zorgen dat ze in hun eigen tempo gezond groeien.

Daarom heeft elke fase van de formule een specifieke combinatie van vetten, eiwitten, vitamines en koolhydraten die is afgestemd op de ontwikkelingsstadia van elk kind.

Om precies te zijn, zijn er momenteel twee hoofdgroepen: Nummer 1 zuigelingenvoeding voor baby’s van 0 tot 6 maanden en Nummer 2 voor 6 tot 10 maanden.

Een andere manier om de producten die bij de meeste klanten populairder lijken te categoriseren, is de verdeling van standaard en premium.

Sommige grote merken voor zuigelingenvoeding, zoals Nutrilon, Aptamil,… prijzen hun product van €16 – €20 per blik van 800 g, waardoor u misschien denkt dat sommige beter zijn dan andere.

De standaard merken, zoals Etos baby, Kruidvat, AH daarentegen, zijn verkrijgbaar voor €7 tot €10 per blikje van 800 g

Dus, wat zit er achter zo’n prijsverschil?

 

De regeling voor babymelkpoeder in Nederland

EU-Formule voor babymelkpoeder

Babyvoeding is een van de strengst gereguleerde voedingsproducten in Europa, met termen die verband houden met de voedingsstoffen en vitamines en opgelegde richtlijnen over hoe de formule wordt vervaardigd, verpakt en geëtiketteerd zoals beschreven in de standaard EU-formule. Al die materialen die bij het fabricageproces betrokken zijn, moeten de aanbevolen dosering volgen die wordt gecontroleerd door de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid.

Om specifiek te zijn, het eerste type flesvoeding voor zuigelingen van 0 tot 6 maanden moet strikt de standaardisatie van de EU volgen. Bepaalde voedingsstoffen, zoals DHA, AA, GOS, moeten samen met enkele aanvullende mineralen en vitamines in een bepaalde verhouding aanwezig zijn om in aanmerking te komen voor een plaats in de supermarktschappen onder toezicht van de Europese Unie. Bovendien is reclame op dit assortiment verboden.

Echter, vanaf nummer 2 of opvolgmelk poeder (voor baby’s van 6 maanden tot 10 maanden), kunnen verschillende merken wat extra voedingselementen toevoegen om hun duidelijke scheiding met de overige spelers te identificeren. Maar zoals we hebben gezien, zijn de ingrediënten van bewezen voordeel over de hele linie hetzelfde.

EU Standaard Babymelkpoeder formule

Dus, wat markeert de grens tussen Standard en Premium in babymelkpoeder formule?

Het antwoord is door wat extra voedzame ingrediënten en wat smaken toe te voegen, met een enorm investeringsbudget. Dit zal de prijs van het product verhogen. Het kwaliteitsverschil tussen de Standard en de Premium is echter niet per se groot.

Laten we daar dieper op ingaan

De marketing achter de babymelkpoeder merken

De prijs van babymelkpoeder

“Klanten zijn zich meestal niet bewust van de factoren die een rol spelen bij de prijsstelling van een product of dienst, zoals de werkelijke of geschatte productiekosten” schrijft Investopedia.

In zo’n competitieve markt waar elk merk racet om de klant naar hun winkel te lokken, wordt de consumptie niet zozeer bepaald door de werkelijke kosten van een betaald product, maar vooral door de gepercipieerde kosten ervan. Met andere woorden, de intrinsieke eigenschappen van een product doen er niet toe, evenmin als de kosten om het te maken. Wat er nu echt toe doet, is hoe de klanten de waarde van een product ervaren.

Marketeers en adverteerders begrijpen deze regel en ze hebben het meeste voordeel gehaald uit de prijsstrategie in marketing. Ze passen iets toe dat Halo-effect wordt genoemd als een overtuigingsstrategie.

Exporteren Nederlandse Melkpoeder baby naar VIetnam in EVFTA Babymelkpoeder

Ze weten dat door een product te associëren met iets (of iemand) aantrekkelijk, ze ook de gepercipieerde waarde van het product kunnen verhogen.

In dit geval van babymelkpoeder houdt de marketing van zuigelingenvoeding in dat wordt geprobeerd de nadruk te leggen op kwaliteiten zoals het esthetische ontwerp, de toegankelijkheid of het gemak om de waargenomen waarde te maximaliseren, wat op zijn beurt, moeders ervan overtuigt dat het de moeite waard is om meer geld te investeren in die ogenschijnlijk goede eigenschappen. Het is niet moeilijk, om niet te zeggen moeiteloos, om te begrijpen dat deze marketingpraktijken allemaal voortkomen uit een bruikbaar inzicht in de beste wensen van elke moeder voor hun kind. Gevestigde formule merken presenteren zich vaak met aantrekkelijke verpakkingen, modern design, virale campagnes en sponsoring voor voeding seminars gericht op ouders met een hoog inkomen, enz. Daarom kunnen ze het product hoog in de markt positioneren en bepalen hoe de consument hun baby ziet melkpoeder. Als gevolg hiervan zijn de klanten bereid meer te betalen voor goederen of diensten die zij aan hoge specificaties toeschrijven, vooral in het belang van hun kinderen. Dit heeft zich herhaald als een cirkel die invloed heeft op de lenzen waardoor we het dure babymelkpoeder evalueren, waarvan we ons misschien niet eens bewust zijn.

Welk babymelkpoeder kiezen?

Is duurder babymelkpoeder altijd de beste keus?

Nu weet u wat premium babymelkpoeder onderscheidt van de rest van de categorieën in Europa. Zoals we al zeiden, zijn de ingrediënten van superieure voordelen voornamelijk afhankelijk van hun marketingbudget.

Welke aspecten van babymelkpoeder dragen volgens u het meest bij aan uw aankoopbeslissing: de echte kwaliteit of ingenieuze reclame-ideeën?

Vanuit de visie van VIEC verbinden we ons ertoe u via onze commerciële vertegenwoordiging dienst precies de juiste informatie te verstrekken, zodat u en uw klanten rechtstreeks met elkaar kunnen samenwerken in de meest efficiënte toeleveringsketen, waar tussenpersonen worden afgesneden als ze geen waarde voor de keten.

We zijn er trots op dat we OLLA, een Nederlands zuigelingenmelk poeder, met succes naar Vietnamese consumenten kunnen brengen.

Als u klanten zoekt in Vietnam of in Nederland om uw bedrijf te starten, bel dan VIEC voor meer advies. Als u na contact met klanten in Vietnam of in Nederland nog steeds het resultaat niet heeft, laat ons het dan overnemen en het gewenste resultaat brengen.

Op basis van onze meer dan 11 jaar ervaring in het bevorderen van de bilaterale handel tussen Europa, voornamelijk Nederland en Vietnam, is VIEC er trots op een betrouwbare partner te zijn van zowel fabrikanten als eindgebruikers in de twee landen.

We gedijen uit een toewijding om klanttevredenheid te garanderen en meer waarde toe te voegen aan eindgebruikers door onnodige tussenpersonen te verminderen en kosten en risico’s te verminderen.

Wilt u uw kwaliteitsproducten in het winkelmandje van Vietnamese klanten afleveren, zet dan de eerste stap goed ..nu via onze contactpersoon hier

Bekijk onze andere projecten HIER

related news

schedule a free Consultation